חייגו 073-3744315

רשימת מוצרים (0)

מה ההבדל בינם לבין רמקולים ביתיים

רמקולים לרכב – מה ההבדל בינם לבין רמקולים ביתיים?

רמקול לרכב ורמקול ביתי נראים דומים, אך יש ביניהם כמה הבדלים משמעותיים.
במערכת סטריאו ביתית ניתן אומנם למצוא רמקולים מעוצבים וברוב המערכות לבית ולרכב ניתן תיאורטית ומעשית,
להחליף בין ה-Woofers (המשמש להפקת תדרים נמוכים) לבין ה-Tweeters (המשמש להפקת תדרים גבוהים).
קיימים כמה גורמים חשובים שנועדו לתת מענה לכול אחת מהסביבות בהם משתמשים ברמקולים.

לפניכם כמה מההבדלים הבולטים בין רמקול המיועד לרכב לבין רמקול המיועד לשימוש ביתי:

אימפדנס – עכבה חשמלית

אחד ההבדלים העיקריים בין רמקולים לרכב או רמקולים לבית נעוץ בעכבה חשמלית.
עכבה מגדירה את מידת ההתנגדות של רכיב מוליך לזרם החשמלי.

בדרך כלל, מגברים ברכב בנויים עם וולט נמוך ואמפר גבוה.
לכן, רמקולים בעלי 4 אוהם  (Ohm = עכבה, התנגדות המקשה על מעבר זרם החשמל) אידאליים יותר למכוניות.

במערכת הביתית שבה היחס בין האמפר והוולט הוא הפוך, הרמקולים הטיפוסיים הם לרוב בעלי 8 אוהם.
למרות שרוב רמקולים ברי החלפה מסביבת הבית לסביבת הרכב, נדיר למצוא רמקול לרכב עם התנגדות גבוהה מ-4 אוהם.
ניתן למצוא רמקולים ביתיים גדולים ופחות סטנדרטיים עם התנגדות נמוכה מ-4 אוהם.

עיצוב

רמקולים לרכב נמכרים בדרך כלל כיחידה גולמית (דרייבר). מערכת הרכיבים הממונעת היא למעשה בדיוק מה שתמצאו ברמקול ביתי, עם Woofer ו-Tweeter נפרדים. חיבורם של השניים מצריך מעגל קרוס-אובר (Crossover) שיכוון את התדר בתוך הרמקול. בנוסף, לרמקולים הביתיים עטיפה נאה שמטרתה להגביר את האסתטיות של מערכות השמע – בעוד רמקולים לרכב מגיעים לרוב בכמה צורות סטנדרטיות.

אופטימיזציה

הרמקולים לרכב מותאמים ברובם לשימוש אופטימלי במארזים קטנים ובחללים מצומצמים.
שני מאפיינים אלה מסייעים להגדרת סביבת השמע האופיינית לרכב. עיצוב זה נחשב כ-Nearfield (קרוב לשדה השמע),
והוא דומה לרעיון העומד מאחורי המוניטור באולפן.

לעומת זאת, רמקולים ביתיים מותאמים לגדלים שונים של חדרים, עם יכולת לפעול בחללים רחבי ידיים,
כך שהדגש בהם יושם יותר על תפקוד עוצמת המגבר.

קוסמטיקה

מעצבים רבים של רמקולים למכוניות, במיוחד בתחום ה-subwoofers (צלילים בתדר נמוך),
עושים מאמץ עצום על מנת ליצור דרייבר שיהיה מובדל ככול הניתן מבחינת הנראות.
שלא כמו הרמקולים הביתיים בהם הדרייברים בקושי נראים לעין,
הרמקולים במכונית נבדקים מלפנים ומאחור כדי למצוא בעיצוב רמזים שיעידו על עוצמה ואיכות.

רמקולים ביתיים מתוכננים כך שיתאימו לריהוט הקיים ולאלמנטים סגנוניים המאפיינים את החדר, כדי שיתמזגו בעיצוב הקיים.

תיבת תהודה לרכב

תיבת התהודה מסוגלת לבודד את הצליל שמפיק הדרייבר לפנים, לעומת גלי הקול האחרים שיתפזרו מאחור.
התיבה מקנה לצליל נפח גדול יותר. ניתן לרכוש מגוון גדול של תיבות תהודה לרכב העונות על דרישות של חובבי מוזיקה ואודיופילים,
אשר מבקשים ליהנות מצלילים עשירים ועמוקים בכל סגנונות המוזיקה.

:צרו קשר
נשלח בהצלחה